Prijzen

De Infobits webshop richt zich uitsluitend op de zakelijk markt (B2B = Business to Business), wij zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer : 04057855.

Alle weergegeven prijzen zijn exclusief BTW, onder voorbehoud en kunnen zonder aankondiging gewijzigd worden.

BTW vrije leveringen buiten Nederland

Voor een BTW vrije levering hebben wij uw zakelijke gegevens en BTW nummer nodig. Voor een BTW vrije levering moeten wij goedkeuring aanvragen bij de belastingdienst. Uw eerste bestelling moet minimaal € 150 zijn en het aflever adres moet overeenkomen met de adresgegevens behorende bij het BTW nummer.

Plaats uw bestelling (inclusief BTW) en kies bij betaling voor overmaken per bank. Na controle van uw BTW nummer ontvangt u een aangepaste factuur zonder BTW.

Voorraad

De voorraad van de artikelen in deze webshop wordt continue bijgewerkt met de verkopen aan de kassa en op kantoor. De voorraad indicatie is onder voorbehoud van gelijktijdige balie verkopen.

Voorbeeld:
Een klant in de winkel heeft een artikel al in de hand en kijkt nog even rond alvorens er afgerekend wordt. De voorraad van de webshop wordt pas bijgewerkt nadat de klant het artikel betaald heeft en niet op het moment dat de klant het artikel in de hand heeft. Als in de tussentijd het artikel via de webshop wordt verkocht dan kan het feitelijk al uitverkocht zijn.

In dat geval proberen wij u een vervangend artikel te leveren of ontvangt u, als u al betaald heeft, uw aankoop bedrag retour.

Retourneren

Retourzendingen dienen voorzien te zijn van voldoende frankering en een RMA retouren formulier, dit formulier kunt u hier downloaden  .
Retouren wegens defect en/of garantieclaim dienen voorzien te zijn van een duidelijke klachtomschrijving.
Bij retouren van te crediteren artikelen met geopende en/of aangebroken verpakking worden afhankelijk van de inhoud herverpakkings-, completerings- en/of testkosten berekend.
Afhankelijk van de reden van creditering ontvangt u een tegoedbon of een retourstorting verminderd met de eventuele door ons afgedragen betaalkosten zoals de provisie rembours en provisie credit card.

Kosten retourzending:
De kosten en het risico van de retourzending zijn voor uw rekening, wij adviseren om te kiezen voor een verzekerde verzending.

Garantie:

Op door ons geleverde kassa hardware zit standaard garantie, 1 jaar op nieuwe hardware, 2 maanden op 2e hands systemen (zie ook verlengde garantie), werkings garantie op 2e hands sub-onderdelen (uitleg bij 2e hands en refurbished).

U stuurt het defecte apparaat aan ons op, wij controleren het defect en sturen het apparaat voor reparatie door naar de importeur. Na reparatie ontvangt u het apparaat weer retour.

U heeft alleen recht op vervangende apparatuur indien u tijdens of binnen 14 dagen na aankoop een service contract op het betreffende onderdeel heeft afgesloten. U dient zelf te zorgen voor een backup van uw software/data en het herinstalleren c.q. terugzetten van de software/data na herstel.

Als u voor uw bedrijfsvoering afhankelijk bent van een apparaat overweeg dan de aanschaf van een reserve apparaat.

Voorbeeld:
Uw barcode scanner gaat vrijdag eind van de middag defect, ook met een service contract voor vervangende hardware kan het zijn dat u tot woensdag zonder scanner zit.

Uitleg:
Bij een melding op vrijdag na 16:00 uur kan de vervangende scanner pas op maandag worden verzonden. Als het meezit dan staat de postbode al op dinsdag ochtend op voor uw deur maar als het tegenzit pas woensdag eind van de middag.

Op software en software instellingen zit geen garantie. Om schade veroorzaakt door diefstal, foutief gebruik, een virus of ransomware besmetting of een defect aan een data-drager te kunnen herstellen is het belangrijk dat u regelmatig een back-up maakt van uw gegevens.

On-line helpdesk en support:

Een aantal set aanbiedingen zijn inclusief services zoals on-line support, een Excel import service en hulp bij het instellen van uw logo en bedrijfsgegevens. U bent niet verplicht om deze services af te nemen, de aangeboden services vervallen 1 maand na uitlevering van het systeem. De geldigheidsduur van on-line support is bij de set aanbieding vermeld. U moet zelf contact opnemen als u dit wilt verlengen. Meer info over on-line support op helpdesk.infobits.nl 

Verlengde garantie en support op locatie:

Bij een aantal systemen kunt u verlengde garantie en support op locatie aanvragen. Verlengde garantie moet tijdens of binnen 14 dagen na aankoop aangevraagd worden (een brandverzekering sluit je af als je iets koopt, niet als het al brand).

Gevolgschade:

Wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele gevolgschade veroorzaakt door een defect artikel. Maak regelmatig een backup van uw gegevens en overweeg de aanschaf van een reserve product.

Voorbeeld:
Als een defecte barcode scanner "honderden euro’s" aan omzet derving kan veroorzaken dan dient u als goed ondernemer zelf te zorgen voor een reserve scanner.

2e Hands en Refurbished:

Infobits Refurbished

Op 2e hands systemen waar geen fabrieksgarantie meer op zit geven wij 2 maanden garantie. Als het apparaat na 3 maanden defect is dan heeft u pech, als het over 3 jaar nog steeds werkt hoeft u niet bij te betalen. Bij een aantal systemen kunt u verlengde garantie aanvragen, zie garantie.

Op oudere apparaten en (sub)onderdelen zoals printerkabels, muizen en toetsenborden zit alleen werkings garantie.

Voorbeeld werkingsgarantie op sub-onderdelen:
Op de 2e hands muis meegeleverd bij een HP ex-lease computer systeem zit alleen werkings garantie, als de muis na 1 week stuk gaat dan staan de verzendkosten van een vervangende muis niet in verhouding tot de waarde van de 2e hands muis.

Wilt u wel garantie op de muis? Selecteer dan bij de opties van het HP kassa systeem een nieuw toetsenbord met nieuwe optische muis.

Verschil tussen 2e Hands (Gebruikt) en Refurbished (Gereviseerd):

Een 2e hands artikel wordt verkocht zoals het binnenkomt, het wordt getest en zo nodig afgestoft. Bij een refurbished artikel wordt er iets gewijzigd of toegevoegd. Het meest simpele voorbeeld is een computer: de harddisk wordt gewist en voorzien van een schone Windows installatie. Verder kunnen het kleine wijzigingen zijn, zoals nieuwe rubber voetjes onder de kast of een nieuwe firmware update, maar ook grotere wijzigingen zoals vervangen van het geheugen en de harddisk.

Refurbished computers gaan vaak nog jaren mee. Op een nieuwe computer zit volledige garantie, op een refurbished computer enkele weken of maanden. Maar u kunt 2 tot 3 refurbished computers kopen voor de prijs van 1 nieuwe. Ook is op onze refurbished system alle InfokasV3 of TS Pos software al geïnstalleerd, bij een nieuwe computer moet u extra tijd rekenen voor de installatie van de software.

Een extra computer kan dienen als 2e kassa, kantoor of magazijnsysteem en bij een defect aan de hoofdkassa dienen als reserve onderdeel. Door op het reserve systeem een volledige database installatie uit te voeren kunt u bij een defect aan de hoofdkassa heel snel weer verder werken.

Waarom een 2e hands monitor?

Een nieuwe monitor is er al voor rond de € 75, inclusief 1 jaar garantie. De prijs is geen reden om te kiezen voor een 2e hands. Het formaat wel, nieuwe monitoren zijn al snel 21 inch diagonaal, dat is meer dan 50 cm aan toonbank ruimte. Een HP1740 monitor is 37 cm breed, heeft een ingebouwde USB hub voor de barcodescanner en is horizontaal kantelbaar, hiermee heeft u goed zicht staand achter de toonbank.

Verschil resistief en capacitief touchscherm:

Een resistief scherm is drukgevoelig, er moet met een vinger of voorwerp op het scherm gedrukt worden. Op het scherm zit er een drukgevoelige folielaag, deze folie is kras en slijtage gevoelig.

Een 2e hands resistief touchscreen bevat altijd glanzende plekken van vinger toppen en krassen van nagels op de posities waar vaak is gedrukt. Deze plekken zijn het beste te zien als het beeldscherm is uitgeschakeld, deze beschadigingen hebben geen invloed op de werking van het touchscherm.

Capacitief touch werkt op basis van (een heel kleine) elektrische lading, het is voldoende om met een vinger (of een speciale stylus pen) het scherm aan te raken (het is niet nodig om te druk uit te oefenen). Doordat er geen folie voor het scherm zit zijn de kleuren helderder en doordat er geen druk uitgeoefend hoeft te worden, hebben 2e hands schermen vrijwel geen vinger en nagel sporen.

In onze showroom hebben wij systemen met resistief en capacitief touch, u kunt hier het verschil zien en uitproberen.